ایلان ماسک و رویاهای مریخی

ایلان ماسک بتازگی گفته “دوست دارم در مریخ کارخانه خودروسازی بسازم.” ماسک به سهامداران خود گفته که قصد دارد تا ۴۰ سال آینده کارخانه‌های تسلا را در سیارۀ مریخ بسازد.

به گزارش بیگ‌بنگ، میزان دارایی ایلان ماسک که مدت‌هاست ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود، در روزهای اخیر از مرز ۲۲۲ میلیارد دلار گذشت و این کارآفرین میلیاردر به مریخ و توسعه‌ی هدف‌هایش فکر می‌کند. ایلان ماسک به تازگی به سهامداران خود گفته که قصد دارد تا ۴۰ سال آینده کارخانه‌های خودروسازی تسلا را در مریخ بسازد.

ماسک گفت: «البته سال‌ها فرصت نیاز است تا نخستین کارخانه تسلا در مریخ ساخته شود. اما دوست دارم قبل از مرگم چنین کارخانه‌ای را ببینم. حتماً جالب خواهد بود.» با این حال هدف وی فقط ساخت خودرو در مریخ نیست، بلکه هدف اصلیش اسکان بشر در سیاره سرخ است.

Starship Mars base render SpaceX full crop c

به گفته ماسک اولین پرواز سرنشین‌دار به سیاره سرخ ممکن است در سال ۲۰۲۶ انجام شود. او معتقد است که تا سال ۲۰۵۰ حدود یک میلیون نفر می‌توانند در مریخ زندگی کنند. در این صورت انسان‌ها برای در امان ماندن از شرایط بد جوی و تششعات خطرناک خورشید، باید درون گنبدهای عظیم شیشه‌ای زندگی کنند.

در حال حاضر سوالات زیادی درباره‌ی نحوه مهاجرت انسان‌ها به سیاره سرخ وجود دارد، این‌که اسپیس‌ایکس چگونه می‌خواهد صدها راکت استارشیپ را در کوتاه‌ترین مسیر و امن‌ترین روش به مریخ برساند. علاوه بر این هنوز مشخص نشده که چگونه فضاپیما می‌تواند ایمن روی سیاره سرخ فرود بیاید یا این‌که چگونه فضانوردان در این سفر طولانی دوام می‌آورند. دانشمندان منعی برای سفر به مریخ ندارند اما می‌دانیم که زندگی در این سیاره با دشواری‌های زیادی روبرو خواهد بود. شما داوطلب سفر به مریخ هستید؟ نظر شما چیست؟

 


 

منبع: وب‌سایت بیگ‌بنگ

دیدگاهتان را بنویسید