میلیاردر بریتانیایی به لبه فضا پرواز کرد

ریچارد برانسون، میلیاردر بریتانیایی و بنیان‌گذار شرکت «ویرجین گلکتیک» (Virgin Galactic)، روز گذشته با موفقیت به لبه فضا رفت و دوباره به زمین بازگشت. او این سفر را با سفینه ساخت شرکت خود با نام «یونیتی» انجام داد و یک گام مهم را برای تجاری‌سازی پروازهای فضایی برداشت. با دیجی رو همراه باشید.

ریچارد برانسون در اولین سفر فضایی خود که حدوداً یک ساعت به طول انجامید، برای سه تا چهار دقیقه بی‌وزنی را تجربه کرد و در پیامی به کودکان زمین، از محقق شدن رویایی کودکی‌اش گفت. در نهایت نیز فضاپیمای حامل او و همراهانش مانند یک هواپیمای عادی در باند  بندرگاه فضایی آمریکا در نیومکزیکو فرود آمد.

سفر فضایی ریچارد برانسون

این دومین پرواز به لبه فضا است که از بندرگاه فضایی آمریکا انجام می‌شود و یکی از جدیدترین ماموریت‌های ویرجین گلکتیک است که با هدف توسعه و ترویج گردشگری فضایی صورت می‌گیرد. تا 9 روز دیگر هم، جف بیزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون و ثروتمندترین فرد دنیا قرار است راهی فضا شود. وی در پیامی، پرواز موفقیت آمیز برانسون به او تبریک گفت و اظهار داشت که بی‌صبرانه منتظر است به کلوپ اولین گردشگران فضایی بپیوندد.

این روزها گردشگری فضایی به سوژه‌ای بسیار داغ تبدیل شده و بسیاری از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به سمت آن کشیده شده‌اند. جف بیزوس با شرکت گردشگری فضایی خود با نام «بلو اوریجین» و ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا، از جمله شناخته‌شده‌ترین این افراد هستند.

 


منبع: دیجی‌رو

دیدگاهتان را بنویسید