تصویر 1.7 گیگاپیکسلی کهکشان راه شیری پس از 12 سال تکمیل شد!

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم شگفتی‌های زیادی دارد و تصاویری هم که از فضا ثبت می‌شوند تا حدود زیادی منعکس‌کننده این شگفتی هستند! دیدن هزاران ستاره درخشان در پس‌زمینه سیاه فضا واقعاً مسحورکننده است و می‌تواند هر بیننده‌ای را غرق خود کند. ناسا در طی ده‌های اخیر تعداد زیادی عکس فضایی منتشر کرده اما کاری که یک عکاس فنلاندی انجام داده، به خودی خود یک کار شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. این شخص توانسته تصویری پانوراما و خیره‌کننده از کهکشان راه شیری تولید کند که البته تکمیل آن بیش از 12 سال طول کشیده!

متساوینیو (JP Metsavainio) که یک هنرمند جلوه‌های بصری و عکاس فضایی است، از سال 2009 شروع به کار بر روی تصویری خارق العاده و عظیم از کهکشان راه شیری کرد. در طول این سال‌ها، او تعداد زیادی عکس از فضا تهیه کرد تا داده‌های کافی تهیه تصویر نهایی را فراهم کند.

درست است که 12 سال زمان زیادی برای ساخت یک تصویر است اما نتیجه نهایی واقعاً ارزشش را داشته و یک نمای پانورامایی بسیار عظیم را از کهکشان راه شیری پیش روی مخاطب قرار می‌دهد؛ نمایی که 100 هزار پیکسل پهنای آن است! متساوینیو با کنار هم قرار دادن حدود 234 پانل موزاییکی موفق شده این تصویر عظیم 1.7 گیگاپیکسلی را ایجاد کند.

نمونه کوچک‌شده از تصویر 1.7 گیگاپیکسلی کهکشان راه شیری – برای مشاهده در ابعاد بزرگ‌تر روی عکس کلیک کنید.

متساوینیو در بلاگ خود نوشته:

«جمع‌آوری اطلاعات کافی برای این تصویر موزاییکی در کلاس گیگاپیکسل و با وضوح بالا از کهکشان راه شیری نزدیک به 12 سال طول کشید. کل زمانی که برای نوردهی صرف شده حدود 1250 ساعت و بین سال‌های 2009 تا 2021 بوده.»

دیدگاهتان را بنویسید