بارش شهابی «دلتای دلوی» ۸ و ۹ مرداد به اوج می‌رسد

خسرو جعفری‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر با بیان این‌که بارش شهابی دلتای دلوی از ۲۱ تیرماه آغاز شده‌است، گفت: این بارش شهابی ۸ و ۹ مرداد ماه به اوج می‌رسد.

این کارشناس نجوم گفت: در حالی بارش شهابی را شاهد خواهیم بود که سیاره مشتری و زحل از افق جنوب شرقی طلوع می‌کند و این بارش‌ها از میان این اجرام قابل رصد هستند.

جعفری‌زاده با بیان این‌که منشاء این بارش شهابی ستاره دلتای دلوی است، بیان کرد: ستاره دلتای دلوی از بازمانده‌های دنباله‌دار ۹۶P ماخهولز(۹۶P/Machholz ) بوده که همواره از کنار خورشید عبور می‌کند.

به گفته وی، این بارش شهابی در کل در آسمان تاریک بدون آلودگی نوری قابل رویت است و نمی‌توان آن را در شهرها رصد کرد. بارش شهابی دلتا دلوی تا سحر نهم مرداد قابل رصد با چشم غیر مسلح است. این بارش شهابی در حالتی رخ می‌دهد که ماه در حال تربیع است.

وی با اشاره به میزان بارشهای شهابی دلتای دلوی در ساعت، گفت: در زمان اوج این بارش شهابی تعداد ۱۶ شهاب در ساعت قابل رویت است.

جعفری‌زاده بیان کرد: بارش شهابی دلتای دلوی از جمله بارش های مردادماه است که باید آسمان کاملاً تاریک باشد تا بتوان بخوبی آن را رصد کرد.

برچسب:

دیدگاهتان را بنویسید